BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Sunday, 22 May 2011

perempuan itu..!

Perempuan itu..
Andai dpt kita bertemu..
Mengetahui epis0d yg terjadi..
Mengetahui peritnya hidup selepas mengenali diri mu..

Rampasan kaseh yg kau lakukan..
Kaseh se0rang lelaki yg dulu..
HANYA UNTUK KU..
Tp kini hilang dek perempuan itu..

Jika dulu hasrat ku pasti dipenuhi..
Jika dulu pinta ku akan dilunasi..
Jika dulu kerenah ku akan dilayani..
Jika dulu kaseh sayang nya tidak berbahagi..
Tp tidak kini..
Hanya kerna perempuan itu..

Perempuan itu..
Tiada kah kau mengerti perasaan se0rang perempuan..
Apabila kehilangan 0rg yg dicintai selama ini?
Tiada kah pilihan laen utk diri mu..
Jd kan peneman diri?
Tidak kah kau lihat mata ku..
Yg menagih simpati..
Utk ku tangisi?
SUDAH KERING AIR MATA INI..
(",)

andainya lelaki tahu

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya..
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah,
itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta,
mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.

Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya,
kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya,
isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

:D

saia harap awak tau saia still sayangkan awak


Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ?? Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ?? Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ?? Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ?? Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ?? Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ?? Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ?? Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ?? NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~ SEBAB ...... bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku punca dia pergi ...   bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan , dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian   bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan , tanpa aku sedari ..   Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja .. atas kelalaian dan kealpaan aku .. bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas , dan cuba bangun dan kembang semula   Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri ..   Bila dia pergi tanpa belas ... Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ... mencari kekuatan untuk berlalu   Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan   Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..   dan kerana itu , aku still sayang dia .. dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~ dan aku berjanji , walau sesaat aku takkan sia kan ...   endless love       Ello there all d darlinggss ............. !!~ tgh2 malam saat semua dh beradu suratan nih , me tiba2 gian nak menulis almklum lah , cuti dh lamer ... rayer kata nya kan , ahaks !~   so , ader sape2 yg penah di tinggalkan ???? jeng jeng jeng jeng soklan cepumas cket jawab dlm hati sudahh ... kalo malu , he2   stended procedure la .. biler kena tinggal .. dia curang .. ade org lain .. kita akan sedeyyy sesangat100X .... nangess berkilo2 semangat hilang jiwa mati xder mood hati tak menentuu pikiran sasau .. antara simptom2 la .................he2   then , terbitlah rase mencikkk marah. geram. dendam. macam2 rase la kans ... dia tinggal kita , mmg dia sgt2 la bersalah kan. mcm org yg dia pilih tuh sgt2 cantik sgt2 baik. itu ini itu ini. kita penuhkan diri dgn rs kebencian yg meluap2 .. rasa marah yg membakar2   sebab ??? kita nak ubati hati kita kan .. konon2 kalo wat mcm tuh , kita akan cepat lupa kan dia kita paksa diri tuk benci dia kita dok kata kat semua orang, aku mencikkkkkkkkkk dia ..............!!!!~   tp, bila dok sorang . bila malam. mula la ............... SOB SOB SOB . nangesss , nangesss ... nangess .. sbb , kita tertanya2 , " naper u buat i mcm nih " dan sebab rindu dia ..........................   TAPI , ahaaaaaaaaaaa !!~ ... ahaks ader tak , kita pikir .. naper dia pergi ? adakah semua salah dia ? some yess , dh dpt yg baik , tip top , mantap ... still pergi pd org lain. tp , ade gak certain cases, kalo kita renung diri .... renung dalam2 muhasabah diri . renungkan segala2 nya .. jgn terkejut , kalo kita d temukan dengan salah kita .. kelemahan kita . then .. hepp heppp .... jgn salahkan diri tp, perbetulkan kesilapan be a better person . thank to God atas ujian. dugaan ini . kita makin mengenal diri . ingat. setiap yang berlaku ade hikmahnya.   d hardest part. buang rasa benci. marah.sakit hati.dendam kesumat. segalanya buang perasaan bila ingat dia , hati membara dengan amarah. kerna ingat. in order to be a better person. in order to live ur life happily . kita kena penuhkan diri dengan rasa CINTA. SAYANG. pada semua pada sekeliling. learn to memaafkan. seperti mane kita ingin di maafkan .. kita mesti memaafkan. learn to smile . learn to dance in the rain. then, kita akan nampak what a wonderful world we have............... !!~   " been there. done that. belip me 

erti sebuah cinta

❤❤ Kepada yang masih SINGLE..

Cinta ibarat kupu-kupu. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerima.

❤❤ Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN...

Cinta bukannya mencari seseorang yang "SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna.

❤❤ Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...

Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!" bila kau tidak benar-benar peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main-main dengannya. Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tidak berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.

❤❤ Kepada yang PATAH HATI...

Sakit... patah hati... bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka yang paling dalam saat kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yang boleh diambil sebagai pengajaran dan hikmahnya.

❤❤ Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...

Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil. Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna tidak boleh meminta apa-apa. Bersedialah untuk terluka dan menderita, tetapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang benar-benar dialami.

❤❤ Kepada yang ingin MENGUASAI...

Hatimu patah melihat orang yang kau cintai berbahagia dengan orang lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa orang yang kau cintai ternyata tidak bahagia dengan mu.

❤❤ Kepada yang takut MENGAKUI...

Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dengan mu. Dan cinta yang paling menyakitkan apabila orang yang kau cintai, langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya.

❤❤ Kepada yang masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...

Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu kau jatuh cinta. Dan akhirnya kau mula menyadari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Kalau sekarang dia sudah tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia berlalu pergi dan lupakanlah dia.

~► Cinta memang indah namun banyak onak berduri didalamnya...

p/s : cintailah seseorang yang halal untukmu, nescaya dirimu akan mengecapi kebahagiaan dunia dan di akhirat...cintailah seseorang itu kerana agamanya...Jadikanlah cintamu terhadap si dia dapat membawa kalian ke SYURGA Allah...InsyaAllah, Aamiin Ya Allah...


Thursday, 19 May 2011

kekuatan hati ini

YA ALLAH,,kau kuatkanlah hati ku ini tuk mhadapi hari2 yg paling menyakitkan dlam hdup aku ini..
aku da x kuat yaAllah.. aku rasa lemah cgt2.. bantulah hambaMu ini untuk terus tabah yaAllah.. aminyarobbaAlamin..=(


for LELAKI yg bnama ________ thanx coz da bwat saia merasa selemah2 ini..
thanx coz da bwat saia benci sangat2 nan awak..n benci dgn kaum LELAKI ..
saia rasa cam da xnak hidup lagi tp apakan daya saia punya harga diri ..!
bukan macam awk yg ________ 2..


thanx 4 evrything .. =( t'amat cngat ...

Monday, 16 May 2011

JUTAAN HARI BERLALU SUDAH
TAK KU SEDARI BEGINI JADINYA
KISAH YG INDAH BERLALU SUDAH
CINTAKU MUSNAH HANCUR BERDERAI...
BETAPA DUKANYA HATIKU
BILA CINTAKU TAK KEMANA
HATIKU KAU GURIS LUKA
KU TABAHKAN JUA HATIKU INI.

 CINTAMU YANG LALU
MASIH KU TERASA
AKAN DIRI INI SAMA BAGAI DULU
KENANGAN BERSAMAMU
MASIH KU TERASA
APAKAN DAYA AKU BUKAN PILIHANMU...

DERITA YANG KU TANGGUNG INI
JIWAKU TERUS MERONTA
TAK TERTAHAN PEDIH HATIKU
HANYA DOA KU KIRIMKAN UNTUKMU...

dan bila esok

Di dalam hati selalu tersimpan
Rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
Kau diam tanpa kata
Saatku ungkap semua rasa
Di saat ku ingin dekat denganmu
Kau semakin jauh meninggalkanku
Dan kau diam tanpa kata
Saatku ucap semua rasa
Dan bila esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatimu
Tuk cinta yang pernah kita miliki
Tuk selama-lamanya
Dan bila esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
Tuk bisa menjagai hati ini
Tuk selama-lamanya
Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatiku
Untuk cinta yang pernah engkau miliki
Untuk selama-lamanya
Dan bila esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatimu
Untuk cinta yang pernah kita miliki
Tuk selama-lamanya

Sunday, 15 May 2011

teacher day in smksyp2 ~

assalamualaikum all ..
hary ini adlh ary yg kte smua tnggu2 an  ? (16 MEI 2011) hary keramat bg smua cikgu2 d msia nie ..
hmm..anyway HAPPY TEACHER DAY ..tq 4 everything yer cikgu .. halal semua ilmu yg tlh diajar n sori law ad smthing yg bwat ckgu tsinggung or ppw laa..huhu ! 


tdy sooo meriah laa smbutan nyer.. huhu .. 
hmm p xbezt ah coz ad sowg budax pompuan nie p dakap c dia uh !
ohh ter-ter sakit aty laaaaaaaaaaaa.....btol2 x da mruah laa pompuan uh ! ..
ps2 msuh ak lax p berborak2 nan c dia  .. agy TENSION  ak siot !!!!
hmm .. geram laaa... p ak x sound laa pompuan uh coz ak taw lw ak sound dy pon ak jdy gnow nan c dia uh ..
law c dia uh mmg kaple ak xpew ah..huh !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
xdop aroh dh ak nie..hahahahhaaha ...

Friday, 13 May 2011

caring wif me !!

hy .. 
oh my god x sgka tol laa dy uh caring gk ek nan aku ? dy gak sllu phtikan ak lam kelaz?? 
ohhh x sgka btol laaa aku .. huhu .. ak egtkan aku jer alwys phtikn dy p dy pown smaa laa... 
ohhhhhhhhhhhhhh TIDAK !!!!!!!!!!!!!!!!!


mulai ary nie..aku must haty2 laa...
coz dy da mulai perhatikan aku .. 
ary 2 dy ckap ak da laen cgt2 .. bgtu cpt brubah .. hmm saia jdy cmnie p0wn dsebabkan awk !
p saia jnji akn brubah jdy cam dlu yer awak..! huhu ..
this my promise dear ! 4 your papew jer saia snggup buat  .. hehe !


saia suker ngat biler awk marah saia !
ur face soooooo  SWEET  laa... 
i like !!!!!!

awak kembali mbhagiakan saia ..!

assalamualaikum ..
ase nye da lama lorh lia x update blogs nie..
hmm msty korang tertunggu2 an cerita SENSASI lia ?? hua3 ..
ake2 .. ary nie lia ad satu cter bezt pnyer !! huhu..




korang nk taw x cidia uh skunk da laen cgt2 nan lia ..
lia pown plik gk p lam plik2 2 aty da bbunga2 lor.. haha.. 
dy skunk da mesra laaa... dlu pas clash stu pkataan pown x pnh kuar dr mulut dy..
tgur p0wn x apth lg nak berborak2 an ? p skunk hny Allah jer yg taw cmner prsaan lia time uh !
sooooo hepi+bahagia..
p 2 x bmakna an dy akn trima lia blik ..? hmm ..ppw jelah.. redho ajer !


stu jer yg lia cnfius wif him .. npe bler lia tny dy kaple nan spew skunk p dy ckp xder .. 
bler lia tny kwn2 dy..ckp ader lax .. hmm ! soo confius laa.. whatever laa awk ..yg pntg saia still tnggu awk .. n saia pown turut bahagia bler tgok awk bhgia wlaupon bkn nan saia..


by the way,,moga kemesraan ini akn terus bterusn mcm air sngai yer ! amin..
even saia n awak x kaple .. TEMAN TAPI MESRA g2 !! haha..

Tuesday, 10 May 2011

my fwend ~

 hy .. ak cayam cgt kt korang ! korang taw x ?? hmm ..
moga kte always hepi yer n kekal 4ever !!



huhu .. cntik x lia creat pic nie ..!
susah pyh auw lia nak creat bnda nie ..
p tuk korang lia x ksah pown .. luv u all !!

Thursday, 5 May 2011

mahligaimu dari air mataku

Izinkan diri ku meluahkan rasa
Maafkanlah aku andai kau terasa
Biar ku paparkan apa yang terjadi
Moga engkau tak ulangi

Sungguh tak ku sangka kau berpaling tadah
Setelah lamanya menjalinkan cinta
Dalam diam-diam kau sudah berpunya
Tanpa aku menyedari semuanya

Aku mendoakan agar kau bahagia
Bersama si dia insan yang kau suka
Percintaan kita tak sampai ke mana
Setakat di bibir saja sayang

Kau bina mahligai dari air mata
Yang jatuh berderai di wajah sepi ku
Hancurnya hatiku bisa tak terkata
Terhumban rasa diri ku

Oh aduhai ku masih ingati
Janji manis dan saat romantis
Kau pinta ku supaya setia
Akhirnya kau yang berubah

Oh Tuhan ku tabahkan hati ku
Temukan ku dengan ketenangan
Jiwa ini dibelasah rindu tetapi apa daya ku

Ku cuba pejam mata tapi tak terlena
Kerana ku masih teringat pada mu
Begitu payahnya nak ku melupakan
Pernahkah engkau fikirkan oh sayang

aku amat mencintaimu



setulus hatyku mgatakan bisikan rinduku padamu amat mendalam.. ceewah!! haha
sejujur diriku melafazkan ku amat menyintai dirimu..
setiap detik hatyku ingin bersamamu..
dan setiap hari ku ingin hidup bersamamu...
telah ku ukir namamu disudut hatyku...
telah ku lukis wajahmu di sudut mindaku..
hanya dirimu yang ada didalam sanubariku...
oh angin rindu...
kau kirimkanlah salam rinduku buat insan yang amat ku sayangi ini..!!!!




                                               ~ areleeya cyg arekym ~